Pokud vám záleží na planetě a kvůli tomu uvažujete o elektrickém autu, možná byste se měli podívat na výsledky nové německé studie. Vědci tvrdí, že elektrická auta jsou odpovědná za více emisí oxidu uhličitého než dieselová (naftová) auta.
Podle studie prezentované nemeckým Institutem pro ekonomický výzkum, když vezmete v úvahu emise oxidu uhličitého související s výrobou baterií a také nadále poměrně významnou roli uhlí v energetice, elektrická auta emitují o 11 až 28 % více emisí než dieselová.
Co způsobuje tuto „špinavost“ elektrických aut?
Těžba a zpracování kobaltu, manganu a lithia používaných v bateriích mají vysokou spotřebu energie. Vezměme si jako příklad baterii Tesly, Modelu 3.
Tvrdí, že pouze jedna baterie představuje 11 až 15 tun oxidu uhličitého. Když se to spočítá za dobu životnosti deset let, při najetí 15 000 kilometrů ročně to dává 73 až 98 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
A to jsme ještě nevzali v úvahu oxid uhličitý vypouštěný při výrobě elektřiny používané k pohonu aut.
Podle jejich výpočtů každý z těchto Modelů 3 emituje 156 až 180 gramů oxidu uhličitého na kilometr, což převyšuje množství u automobilu Mercedes s dieselovým pohonem.
Autoři této studie říkají, že zahrnutí elektrických aut mezi vozy s nulovými emisemi v evropském prostoru je sporné, protože ve skutečnosti vytvářejí značné množství emisí.
Vyjádřili také své přesvědčení, že cíl EU, 59 gramů oxidu uhličitého na kilometr do roku 2030, je z technického hlediska nereálný.
Víte, že: nechuť k jídlu, kruhy a váčky pod očima, plíseň na nohou či hemoroidy mohou mít společného jmenovatele? Více se dozvíte TADY...
Jsou přesvědčeni, že lepší volbou pro životní prostředí jsou auta na směs vodíku a metanu. Na závěr řekli:
„Metanová technologie je ideální pro přechod od vozidel s běžnými motory na motory, které budou jednoho dne poháněny metanem ze zdrojů energie bez CO2.
Aby tomu tak bylo, německá federální vláda by měla přistupovat ke všem technologiím stejně a propagovat řešení s vodíkem a metanem.“
Elektrická auta začínají být stále více akceptována
Jedná se o vhodně načasovaný objev, protože lidé konečně začínají více akceptovat elektrická auta. Odborníci předpokládají, že jen v Německu bude do roku 2022 na silnicích milion automobilů na elektrický anebo hybridní pohon.
Je to o dva roky později, než byl jejich původní cíl, protože rozběh byl zprvu pomalý. Nedávné finanční pobídky povzbudily k přijetí nové technologie více kupujících.
Loni v srpnu bylo na německých silnicích 460 000 hybridních anebo elektrických aut a země měla kolem 13 500 veřejných dobíjecích stanic.
Na tamní zákazníky těžko doléhá skandál s dieselovými emisemi a průmysl je přesvědčen, že prodej tam nabízených 33 různých hybridních a elektrických modelů se v nastávajících letech ztrojnásobí.
Německá města mohou nyní zakázat dieselová auta z důvodu znečištění vzduchu, které způsobují. Města, jako je Düsseldorf a Stuttgart, dostala od federálního správního soudu pokyn, aby zvážila celoroční zákaz starších modelů, neboť tato dvě města jsou jediná v zemi, kde hladiny oxidu dusnatého přesahují limity EU.
Zdroj: naturalnews.com, Zpracovala: Vylectese.cz
Upozornění: Tento příspěvek v žádném případě nenahrazuje konzultaci ani vyšetření lékařem ve zdravotnickém zařízení. Příspěvky mohou vyjadřovat názory, které se nemusí shodovat s názory redakce.
Napsat komentář