Americká pediatrická akademie (AAP) v prosinci 2018 vydala zprávu, v níž se píše, že největší přínos pro děti mají jednoduché hračky.
Varuje rodiče před hračkami s blikajícími světýlky a dalšími elektronickými zařízeními.
Zpráva má název „Výběr vhodných hraček pro malé děti v digitální éře“. Nabízí rodičům rady, které hračky nejvíce prospívají vývoji dětí. Zpráva se zaměřuje na děti od narození až do školního věku.
Při procházení uličkou s hračkami v každém velkém obchodě může být náročné nevidět všechny elektronické a digitální hračky a hry, které tam mají. Ačkoliv tyto hračky mohou být pro rodiče i děti lákavé, AAP doporučuje kupovat ty jednodušší.
„V průběhu let se hračky vyvíjely a reklamy mohou v rodičích zanechávat dojem, že hračky s virtuálně anebo digitálně založenou platformou více vychovávají,“ řekla Aleeya Healeyová, MD, FAAP v tiskovém prohlášení AAP.
Healeyová je hlavní autorkou zprávy. Dále dodává:
„Výzkum nám ukazuje, že nejlepší hračky nemusí být blýskavé ani drahé, nemusí mít ani žádnou aplikaci. Jednoduchost je v tomto případě opravdu lepší.“
Interakce a imaginace
Studie zdůrazňuje význam hry pro vývoj dítěte. „Hra je pro optimální vývoj dítěte nezbytná, neboť přispívá ke kognitivní, fyzické, sociální a emocionální pohodě dětí a mládeže,“ píše se v ní.
Autoři také potvrzují, že je nesmírně důležité zapojit děti do hry s rodiči a pečovateli. Hračky mohou této interakci napomáhat.
„Nejlepší hračky jsou ty, které u rodičů a dětí podporují společnou hru, výměnu rolí a vzájemnou interakci,“ uvedl v tiskové správě Alan Mendelsohn, MD, FAAP, který je spoluautorem zprávy a profesorem na katedrách pediatrie a zdraví populace na NYU Langone Health.
Podle něho digitální hračky nepřinášejí stejné benefity.
Ačkoliv se na médiích založené hračky, jako jsou videa, počítačové programy a audioknihy, považují za interaktivní a prospěšné pro výchovu dětí, podle AAP jsou tato tvrzení neopodstatněná.
Dále uvádí:
„Tablet anebo počítač vám jednoduše neposkytne stejný benefit.
A když si děti hrají s rodiči – nastává skutečný zázrak, ať už si hrají spolu s hračkami, nebo si společně stavějí z kostek anebo skládají puzzle.“
Doporučení pro jednoduché hračky
Podle zprávy AAP by ti, kteří pečují o děti, měli vyhledávat hračky, které napomáhají „kognitivnímu vývoji, jazykovým interakcím, symbolické a předstírané hře, sociálním interakcím a fyzické aktivitě“.
Děti se mohou zapojovat do předstírané hry s postavami hraček, jako jsou panenky, zvířata a figurky. Také si mohou hrát s hračkami, které znázorňují jídla, vozidla, nástroje a stavby.
Předstírání může dětem pomáhat naučit se používat slova „imitovat, popisovat a zvládat skutečné situace a pocity“.
Dalším aspektem vývoje dítěte, který mohou usnadnit hračky, je řešení problémů.
Děti si mohou hrát s kostkami a kousky puzzle, aby si rozvíjely své jemné motorické dovednosti, jazykové a kognitivní schopnosti, vědomí prostoru a první matematické dovednosti.
Toto je jen několik způsobů, jak mohou jednoduché hračky napomáhat dětskému vývoji, a nejde o vyčerpávající seznam.
Závěr
To, co AAP nejvíce zdůrazňuje, je, že dovednosti dětí se nejlépe rozvíjejí tehdy, když si hrají se svými rodiči a jinými pečovateli.
A proto si najděte čas na to, abyste se svými dětmi trávili více času hraním.
Snažte se zapojit svou vlastní představivost, abyste mu pomohli rozvíjet tu jeho!
Zdroj: healthy-holistic-living.com, Zpracovala: Vylectese.cz
Upozornění: Tento příspěvek v žádném případě nenahrazuje konzultaci ani vyšetření lékařem ve zdravotnickém zařízení. Příspěvky mohou vyjadřovat názory, které se nemusí shodovat s názory redakce.
Napsat komentář