Vylectese.cz

  • Kontakt

Pokud máte srdce, neignorujte tento příspěvek – celý svět musí vědět, co se děje

15.12.2016 by redakce 94 komentářů

Print Friendly, PDF & Email

Pokud máte srdce, neignorujte tento příspěvek – celý svět musí vědět, co se děje

Populace primátů je zničena v obrovském měřítku v jednom z nejvíce křehkých a jedinečných stanovišť na Zemi a to vše se děje kvůli levnému palmovému oleji, který se přidává do nepotřebných výrobků v supermarketech.

Palmový olej je relativně nový fenomén, který se zmiňuje jen za posledních 20 let nebo od té doby, kdy si společnosti uvědomily, jak levné by bylo vyrábět ho.

Neexistuje pro ně žádná hranice, kterou by nezničily jménem zisku.

Palmový plej představuje levnější alternativu oproti zdravějším přísadám, jako jsou olivový olej či kokosový olej.

Můžete ho najít téměř ve všem – od rychlého občerstvení až po šampony.

Možná nejhorší skutečností je, že není pro vás vůbec dobrý. Poškozuje tělo pokaždé, když ho sníte nebo se s ním osprchujete.

Mezi nejvíce zasažené oblasti patří Borneo, Sumatra, Indonésie a Malajsie, přičemž rozsah záhuby je hrozný. Lesní pracovníci jsou instruováni, aby vyčistili VŠE, co se jim dostane do cesty včetně živočišných stanovišť, a dokonce zvířat samotných.


Náš tip: Stop Candidě: Jak porazit kvasinkovou infekci a zbavit se únavy, migrén, potravinových alergií a množství dalších zdravotních problémů. Více informací zde

Existují zprávy o tom, jak pracovníci honili orangutany se svými nákladními automobily a jejich těla byla nalezena poraněná mačetami.

Kvůli tomuto odlesňování čistě pro výrobu palmového oleje bylo za posledních 20 let zničeno 90 % stanovišť orangutanů.

Pokud bude tato situace pokračovat stejným tempem, orangutani vyhynou během jen několika let. Je těžké si představit, že lidské bytosti mohou něco takového připustit a dívat se na to, aniž by zasáhly.

Jak bojovat proti tomuto procesu

Existuje něco, co byste mohli udělat.

Nejjednodušší způsob, jak zastavit tento hrozný proces, je přestat nakupovat výrobky, které obsahují palmový olej.

Nejprve se vám to může zdát složité, když si uvědomíte, kolik výrobků s obsahem palmového oleje se na trhu nachází, ale pokud by je každý přestal nakupovat, neexistoval by žádný průmysl, který by je vyráběl. Je to opravdu jednoduché.

Dalo by se také napsat některým obchodním řetězcům a informovat je, aby bojkotovaly své výrobky, které obsahují palmový olej.

Společnosti vydělávají jen na štěstí svých zákazníků a pokud dost lidí vyjádří svůj nesouhlas proti tomuto procesu, musí se to celé změnit

Závěr

Pokud vás tento článek zaujal nebo jste se dozvěděli něco nového, nezapomeňte ho sdílet s ostatními.

Zdroj: Badatel.net

Kategorie: Články Značky: k

Comments

  1. anonym says

    19.12.2016 at 16:55

    Neověřoval jsem si všechna fakta z tohoto příspěvku, ale o tomto problému vím. Velice mi celá věc vadí, ale také mi velmi vadí řešení, které se ve článku nalézá. Prosím začněte používat hlavu – pokud si myslíte, že něčemu pomůžete, když přestanete konzumovat výrobky s palmovým olejem, tak jste zcela vedle, je to čirý nesmysl. Naopak jsou tyto rady ještě horší v tom, že tomu může někdo věřit a bude si myslet, že tímto způsobem pomáhá a nebude hledat skutečné řešení problému. Problém je totiž úplně někde jinde. A řešení není jednoduché, jestli vůbec nějaké je. Co ale hodnotím pozitivně, je tato osvěta, protože o problému by se mělo vědět a mělo by se o něm mluvit – to je mnohem účinnější cesta k nápravě, než vymazání palmového oleje z nákupního košíku.

    Odpovědět
    • fridrich says

      20.12.2016 at 16:06

      S tím nesouhlasím, protože výrobky bez pal. oleje jsou stejně drahé jak s p.olejem takže máme na výběr. Když každý rok spotřebujem o 5l oleje méně, tak si ho mohou narvat do prdele.

      Odpovědět
      • Miroslav says

        25.12.2016 at 10:15

        Souhlasím.

        Odpovědět
      • Jan says

        17.11.2018 at 20:51

        a tušíte, co se začne dít, až se stejně masove začne vyrábět ta alternativa palmoveho oleje?

        Odpovědět
        • sidorius says

          24.11.2019 at 14:00

          Zacne sa naspat pestovat repkaolejna a slnencnica u nas doma.

          Odpovědět
      • Tomáš Mládek says

        24.2.2019 at 9:06

        Co to je za nesmysl? Samozřejmě, že jediným možným řešením je NEKUPOVAT. A to platí naprosto se vším. Nebo chcete zapálit supermarket či unést kamion se zásobováním ? To je samozřejmě velmi kreativní, ale ne úplně legální a efektivní řešení. Jedinou opravdovou sílu, kterou máme je síla kupní.

        Odpovědět
      • Zuza says

        12.5.2019 at 19:24

        Palmovy olej se pouziva, jelikoz vyteznost je mnohonasobne vetsi nez u jinych rostlin. Pokud by vsichni zacali vyzadovat alternativu, plane na pestovani jinych rostlin by musely byt take mnohonasobne vetsi, problem je tedy nutne resit od zakladu. Nicmene toto drancovani sveta je uz vazne tristni a osveta je velmi dulezita, je vsak nutne si uvedomit, ze reseni neni tak snadne.

        Odpovědět
        • Erika says

          13.6.2019 at 16:31

          Souhlasím

          Odpovědět
          • EDITA says

            24.8.2019 at 22:00

            Vůbec nechápu,proč nelze prostě palmový tuk zakázat používat ,výrobci by museli na tento zákaz reagovat a pokud ne, tak dát neskutečně vysokou pokutu a každý by si rozmyslel.Jednou bude smutný pohled na zdevastovaný celý svět.

        • Květoslava says

          27.9.2019 at 9:54

          Problém je v tom, že ignorování a nenakupování potravin to neřeší – i já si kontroluji a nenakupuji potraviny s palmovým olejem – protože v potravinářském průmyslu se spotřebovává nepatrné procento z celkového objemu, většina palmového oleje jde do průmyslového zpracování.

          Odpovědět
    • Vlada says

      26.12.2016 at 12:16

      Tak v čem je teda ten problém a v čem se nacháyí řešení?k

      Odpovědět
      • Jirka Kluka says

        24.11.2018 at 12:22

        Řešení tohoto problému a že to problém kurva je (a je jich mnohem víc)je na nás lidech.Tim,že přestanete něco kupovat zvířatům nijak nepomůžete,protože než to ty hovado pochopí že nemají pro koho to dělat tak je všechny vyhubí.Jenom politici mohou v těchto případech pomoci,my obyčejní lidi můžeme udělat jen jedno,sdílet tyto příspěvky,mluvit o nich a zainteresovat média k tomu , aby to celoplošně aktivovali.Byl bych velice šťastný kdyby jednou mohli žít své klidně a přirozené životy všechny zvířata. Jirka Kluka

        Odpovědět
        • Jarda says

          30.11.2018 at 13:23

          Takze kdyz se treba prestanou kupovat zvejkačky, tak je budou porad do zblbnuti vyrabet, protoze nepochopej, ze je nikdo nekupuje 😂🏁? Dobry…. jaka je ta spatnejsi nahrada palmoveho oleje? Repkovy tak mozna? No aspon to Babis nebude muset nechavat hnit v cechach na polich 🎯 a ty dotace aspon k necemu budou… jen by bylo horsi, kdyby museli kvuli repkam zmizet pralesy uplne :-/ asi se nikam nedostaneme.

          Odpovědět
          • To je fuk says

            16.6.2019 at 19:26

            A Vy si myslíte, že jen my zde v Evropě konzumujeme výrobky z palmového oleje? To je globální problém! Konzument kdesi v Keni, Brazílii či Číně si možná ani není vědom toho problému! A kolik z nás si pečlivě čte na produktech drobným písmem popis z čeho to je. A někdy si to i přečtete, ale palmový olej může být schovaný i pod jiným názvem… Triků je spousta. A tak
            v tom problému je zapletený především potravinářský průmysl. A jeho lídři společně s vládami jsou ti, kdo mají ten problém řešit. V první řadě ale má ten problém řešit vláda Indonésie. Jsou to její orangutani, a orangutani nikde jinde v divoké přírodě, než-li v Indonésii nežijí. Co to je s Indonésany, že již dávno nevyhlásili rozsáhlé plochy původních pralesů za chráněné oblasti a tvrdými prostředky je nechrání? Já jen doufám, že se v tom nespoléhají na Alláha…

    • Tomas says

      14.2.2018 at 20:34

      Ciry nesmysl je vas příspěvek!

      Odpovědět
    • Mesicek says

      17.11.2018 at 18:27

      Nemate pravdu. V Norsku se opinion silne angazovala odmitnutim produktu s obsahem palmoveho oleje a vysledek je, ze se retezce rychle prizpusobili a dnes prakticky zadne produkty s obsahem PO na trhu nejsou. Netroufam si ale zarucit, ze se podobny efekt da aplikovat v Ceske R.

      Odpovědět
      • Libor says

        14.5.2019 at 22:34

        V Norsku je jiná politika.. Podobná té v Anglii. To se nám nemůže podařit srovnat.. Ale pravdou je že bychom to vážně řešit měli!

        Odpovědět
    • Jaroslav says

      20.11.2018 at 15:50

      Aha,
      tak víte co jste právě napsal ? Vědět a mluvit o problému je účinnější, než výrobky s palmovým olejem nekupovat čili s tím něco dělat. Možná byste měl hlavu začít používat právě vy. Vezměme to v celosvětovém měřítku. Pokud by miliarda lidí přestala kupovat výrobky s palmovým olejem, tak by to na jejich výnosy mělo fatální vliv. Kdo by vyráběl něco, co si nikdo nekupuje ? Mluvit o tom samo o sobě nic nezmůže narozdíl od činů, které proti užívání palmového oleje k výrobě zbytečných věcí můžeme podniknout. Vědět o tom můžete, ale pokud nic neuděláte, je k ničemu, že o tom víte

      Odpovědět
      • Adriana says

        21.11.2018 at 11:01

        Aha, a co se teda s tím problémem stane když se o tom sic bude vědět ale lidé to budou stále kupovat? Těžko něco když se na tom bude stále vydělávat. 😉 Nevím zda li zrovna vy jste ten pravý kdo tu má rozdávat posudky o tom kdo hlavu používá a kdo ne.

        Odpovědět
        • Pavlina Baranovicova says

          4.6.2019 at 21:55

          Kdyz lidi prestanou kupovat vyrobky s obsahem PO, tak to donuti vyrobce nahradit PO necim jinym. Zacina se napr. pouzivat Arganovy olej v produktech na vlasy. A kolosovy olej se da pouzit uplne na vsechno. Ja jsem treba prestala kupovat Nutellu. Spolecnost co ji vlastni/vyrabi je jednou z nejvetsich spotrebitelu PO na svete. Spolecnosti jako takhle musi byt donuveny prestat pouzivat PO ve svym produktech.

          Odpovědět
          • Petr Navrátil says

            11.6.2019 at 8:54

            No vidíte…já jsem Nutellu nekoupil nikdy v životě…A výrobky s PO pokud vím, taky ne…ne proto, že by mě někdo přesvědčil, prostě proto, že tyto věci považuju za odporné a z hlediska výživy za zločin, který lidi páchají sami na sobě…nikdy bych nešel na jídlo do fastfoodu…to jen tak namátkou…

      • Mirek says

        15.2.2019 at 10:42

        Matematicky krasne… Ma to logiku… Aby miliarda lidi toto zbozi nekupovala. Jak chcete tu miliardu lidi prinutit? Cast z ni ani nema k informacim pristup. A hlavne, jen v tomto foru se nedohodne ani 10 lidi… Natoz miliarda. Zijte svuj sen dale… Ale tudy cesta nevede.

        Odpovědět
      • Jerom says

        18.2.2019 at 2:14

        Není to až tak jednoduché, protože pralesy nedecimuji jen kvůli PO, ale také kvůli těžbě dřeva a to jak velkých kmenů tak všeho ostatního na ply wood. Zřizování plantáží je často jen záminka právě pro těžbu dřeva a výsledek je stejný. Licence udělují vlády, takže mluvit o problému a apelovat na ně je jedno z nejúčinnějších řešení

        Odpovědět
      • Sona Mala says

        8.3.2019 at 1:29

        Souhlasim s tim, ze kupovat jinou alternativu neni rychle reseni. Bojkot vyrobku na mezinarodni urovni je lepsi. Nevim, jaka je legislativa v zemich, kde zacina produkce palmoveho oleje. Nicmene na pomery CR se jedna o jednoznacne tyrani zvirat, coz je trestne. Nez presvedcite miliardu lidi o tom, ze nemaji kupovat palmovy olej (margariny, jogurty, pecivo, susenky, cokolady, apod. – vzdyt v supermarketu je cca 50 % vyrobku s palmovym olejem), tak to bude trvat roky. Bojkot hoveziho masa z Polska trval politikum tyden 🙂 I zakaz koureni v restauracich a priprava zakona zabrala maximalne 2 roky. O tom, ze kvuli palmovemu oleji hynou zvirata na druhe strane zemekoule kolovali clanky uz pred 5 lety. Kdyz se podivate na vyvoj zemedelskych stroju je tu snaha o zachovani prirody, na trhu jsou stroje, ktere detekuji na zaklade termokamery zvirata. Tento problem je o moralce korporaci (vychazim z clanku, ktery zminuje, ze delnici maji narizeno vyhanet macetou zvirata) a o korupcnich vladach. Nehlede na to, ze kdyz se prestane kupovat PO a nahradi se napr. ovilovym olejem, musi zakonite nekde vzniknout nove plantaze olivovniku (trva 20 let nez zacne rostlina plodit => ke zdrazeni vyrobku pro jeho nahli nedostatek) . Takze pokud chceme neco delat, je potreba se angazovat na jinem poli. Samozrejme osobni bojkot vyrobku pomuze, ale je to jako varit gulas pro 1000 lidi na jednom taborovem ohrivaci jidel. Jde to, ale dre to. Nicmene je dobre tim aspon zacit. Stejne jako pouzivat v prve rade potraviny z meho okoli a ne si nechavat pres pul sveta posilat ingredience.

        Proste nafotit hruznou fotku, dat ji do novin na druhe strane zemekoule a nepodat trestni oznameni v miste cinu, mne pripadne alibisticke. Pokud se pres korupci mistnich uradu nedari vynika chytnout, pak je potreba kontaktovat vlivnejsi lidi (podnikatele, vlady, atd.). Viz nedavne pripady v CR: tygri na polivku, zanedbane staje, hladovejici kone, apod. Pokud autor chce opravdu neco zmenit, mel by tam byt odkaz na komunitu, ktera se problemem zabyva a ktera ridi kroky.

        Odpovědět
        • Věra says

          20.3.2019 at 17:17

          Naprosto souhlasím 👍

          Odpovědět
        • Alex says

          20.5.2019 at 12:23

          Velmi dobre napisane, ulne suhlasim

          Odpovědět
        • Filip Rosický says

          12.7.2019 at 10:41

          Teda to je perfektne napsané, všechna čest.
          Díky za váš příspěvek!

          Odpovědět
    • Nikola Matějková says

      21.11.2018 at 13:17

      A co na tom je účinnější, když se o tom bude jen mluvit a vědět?😃 Nedává to vůbec smysl. Když to naopak přestanou lidi kupovat, tak klesne výše trhu s palmovým olejem tudíž toho nebude taková spotřeba a časem bude kvůli nízké tržbě zabíjeno míň a míň zvířat. Tak jak to funguje se vším co už si lidé nekupují. Taky to upadá. Když se pro to samozřejmě rozhodne málo lidí tak to nic neovlivní, ale postupem času se to dostane k čím dál více lidem už jenom protože se o tomto bude právě takto mluvit!

      Odpovědět
      • Nasut says

        22.11.2018 at 9:57

        Ono je to trochu jinak. Nekupovat palmáč fakt ničemu nepomůže, protože hlavní věc, pro kterou se používá, jsou biopaliva a to v podstatě v celejch tropech a subtropech. Potravinářskej a kosmetické průmyslu jsou ani ne 10% spotřeby…

        Odpovědět
        • Ja says

          6.3.2019 at 12:57

          Přesně tak nechápu co tady vsici vyvádí. Většina jde do biopaliv která jsme si priklepli a unie s nima počítá až nevím do kdy. A co zbytek světa? Navíc to není chyba PO pac je to nejsnáze a nejvynosneji ziskavany olej. Jestli chcete přejít na velryby tuk prosim do toho . Ale nekupovanim rozhodně cesta nevede. To je utopie.

          Odpovědět
    • JH says

      23.11.2018 at 14:22

      Proč prostě EU palmový olej nezakáže ?

      Odpovědět
      • Filip Rosický says

        12.7.2019 at 10:32

        Protože jak psal myslím “to je fuk” je to věc potravinářského průmyslu to oni spolu s tabákovým, farmaceutickým a bankovním “průmyslem” TO ONI ŘÍDÍ CHOD CELÉHO SVĚTA, to oni řídí naše vlády a je bláhový kdo si to nechce připustit. Zkuste si přečíst alespoň 2 knihy od Tomáše Kašpara doporučuju první dvě
        Naše politika je jen lest na lidi a neřídí se určitě právem na lepší životní situaci ale penězi. A to málo dobrého co politika dokázala nám má opravdu jen zacpat pusu.
        Jestli chcete napište mi na mail smifi@seznam.cz doporučím vám ty knihy jsou tenké a ohromně toto vše vystihující i když se to zprvu nezdá.

        Odpovědět
    • Radim says

      23.11.2018 at 23:49

      Nasouhlasím, kde není poptávka není nabídka. Leckdy jsou ceny stejné s palmáčem i bez něj. Výrobky s palmáčem už leta nekupuji, je fakt že je to čím dál těžší, ale hodně sem upravil jídelníček, a výrobky s palmáčem mi nikterak nechybí. Vesměs to byly stejně jen sladkosti a chipsy a nepotřebné dochucovadla a umělé omáčky.

      Odpovědět
    • Jiří Bezděk says

      21.2.2019 at 10:30

      Anonyme,vy musíte patřit k těm,kteří z palmové oleje profitují. Napsaný je to velmi kulantně,ale o to víc záludně. Já názory zbabělců,ano zbabělců,protože ten kdo něco píše pod neznámou identitou je u mě zbabělec,neberu vážně a ignoruji je. Už dlouhá léta v obchodech kontroluji složení výrobků,a když je tam palmový olej,tak to zásadně nekupuji a kupovat nebudu! Likvidace pralesů a všeho živého v něm,je u mě zločin na lidstvu a všichni ti,kteří se na tom podílejí,by měli skončit v zatuchlých kobkách jen o vodě a chlebu,bez možnosti z nich vyjít živý…

      Odpovědět
      • Nicolas says

        11.6.2019 at 13:51

        Takto to vydím i já a s komentářem se naprosto stotožnuji 👍👍

        Odpovědět
      • Filip Rosický says

        12.7.2019 at 10:35

        Jup díky za vás ❤️
        Pravda naprostá.

        Odpovědět
    • Marketa says

      22.2.2019 at 20:22

      K cemu by byla osveta, kdyby to lidi neprestali kupovat. Kdyz to lide prestanou kupovat, nebude se to vyrabet a jeste podpori sve zdravi. Jako nakupujici mame obrovskou moc, vyuzivam ji, co to jde. Kupuji ceske a lokalni potraviny, v obleceni davam prednost kvalite a biobalvne, misto plastu drevo, nerez apod., do obchodu si nosim svoje sacky… To my utvarime kazdym svym nakupem svet. Nenamlouvejme si, ze oni jsou ti spatni. Oni jen co nejlevneji plni nasi poptavku. Poptavejme kvalitu, ptejme se, navstevujme farmare apod.

      Odpovědět
      • Tamara Kučová says

        20.3.2019 at 8:58

        Jenže do té doby, než se všechny podaří přesvědčit, ať to nekupují a než velkým potravvinářským firmám dojde, že mají používat jiný tuk, zdecimují i ten zbytek pralesa co zbyl. Podle mě by bylo řešení vydat zákon, který by zakazoval dovoz a výrobu potravin a paliv s PO. Vláda by s tím měla něco dělat.

        Odpovědět
        • Gábi 82 says

          28.11.2019 at 16:38

          Je fakt, že se o to musí přičinit vláda která má v kompetenci zákony. A je nutno lobovat kde se dá. Ale ci se nákupu týče – ano je to jen kapka v moři jenomže lidi někde se začít musí. Nikto z nás nezačal hned běhat. Každý začal malými krůčky. A nenakupování potravin je právě jeden z nich. Stejně tak jako třeba bojkot restaurací kde ho používají. A určitě se najdou i jiné malinké krůčky. Ale je potřeba začít a ne jenom argumentovat že to nemá smysl protože je to minimum.

          Odpovědět
    • Martin says

      6.3.2019 at 7:07

      Tak ano, také nemusíte dělat nic pokud vám to přijde smysluplnější….

      Odpovědět
    • Pat Manek says

      10.3.2019 at 23:18

      Souhlasim

      Odpovědět
    • Pajuch says

      11.3.2019 at 19:36

      Souhlasim ze osveta je potreba ale take si myslim, ze přesvědčit vsechny lidi aby nekupovali vyrobky s pal.olejem je beh na dlouhou trat a hlavne vetsina lidi bude stale kupovat sve oblibene potraviny, znacky a je jim fuk zda tam pal.olej je ci neni. Proto si myslim ze hlavne by se meli přesvědčit VYROBCI at ho nahradi. Nebo jit jeste dal do hloubky a zjistit proc je tak levny pro vyrobce?? Proste resit problem na zacatku kde vznika a ne jit od konce. A v neposledni rade potraviny jsou jen spicka ledovce, kde se palmovy olej pouziva….

      Odpovědět
    • jan says

      20.3.2019 at 19:05

      Naprostý souhlas.

      Odpovědět
    • V says

      13.5.2019 at 11:28

      Nesouhlasim. Populisticke hledat reseni pouze v systemu. Prijde mi lepsi delat neco, nez nic a “vedet o tom”, ackoliv bude dopad treba jen minimalne. Lepsi nez cekat, ze se neco stane.

      Odpovědět
    • Petr says

      20.5.2019 at 12:41

      Nesouhlasím. Řešení je jednoduché, naprosto sabotovat vše kde je palmáč a tlačit na politiky aby se na území EU palmáč naprosto zakázal ve všech podobách.. to je jediné řešení, zákaz palmáče jako takového..

      Odpovědět
    • Lenka says

      21.5.2019 at 10:40

      Souhlasím…

      Odpovědět
    • Marta says

      8.6.2019 at 7:43

      Čo to píšete za nezmysel…samozrejme
      že jediným riešením je NEKUPOVAŤ…
      keď nebude dopit,nebude ani výroba…pre koho budú vyrábať,keď im to nikto nekúpi…to je predsa logické …😁

      Odpovědět
    • Filip Rosický says

      12.7.2019 at 10:22

      Ano nejlépe to vystihli “To je fuk” a “Jaroslav” Utčite to není o tom že budem virálně šířit a dál konzumovat, to se rozumí samo sebou, že my jako koncoví zákazníci máme obrovský vliv!
      A jestli ho nemáme všemocný, tak jen pro to že lidé jako tady pan “anonym” hlásají že nekupovat vůbec nepomůže a ještě k tomu té hlouposti asi opravdu věří. Ano taky jsem tak bohužel přemýšlel ale když mi bylo 20, dneska už děti vědomých rodičů přestávají sami tyto věci chtít, přestávají jíst maso organizují demonstrace proti klimatickým změnám, Greta Thunbergová je toho důkazem. Vy jste tady pane “anonym” všechno pohanil a napsal že se to musí řešit jinak, ale nevšiml jsem si že by jste napsal jedinou kloudnou věc JAK by se to dle vás mělo tedy řešit. Koneckonců proto jste ubohý anonym.
      SAMOZŘEJMĚ NEKUPOVAT A TEPELIVĚ VYSVĚTLOVAT SVÉMU BLÍZKÉMU OKOLÍ PROČ JE TO DŮLEŽITÉ. 🙂 pěkný den

      Odpovědět
    • Vojtěch Jírů says

      25.11.2019 at 10:40

      Nekupovat výrobky je dobrý obchodní tah Je to v učebnicích ekonomiky, není poptávka není zájem prodávat.

      Odpovědět
    • Boykott !!!! says

      28.11.2019 at 11:24

      Anonym: Totalni nesmysl: Pokud lidi prestanou kupovat vyrobky, obsahujici palm oil, tak to prestanou vyrabet. Basta. Presta

      Odpovědět
  2. Mirex says

    15.2.2018 at 19:26

    Takmer všetko čo človek učíva pre svoje potreby – potraviny, maso, kozmetika, oblečenie, obuv….atdˇ, za všetkým je utrpenie zvierat 🙁

    Odpovědět
    • Iva says

      22.11.2018 at 23:34

      Prostě se musí každý rozhodnout zda kupovat výrobky z PO,nebo ne.Kdyz vidím tu hrůzu po vykazeni pralesů a tím zničení všeho živého,je mi z toho špatně.Obdivuji všechny ty lidi co v těchto oblastech pomáhají s osvětou u domorodých obyvatel.Shledla jsem dost dokumentů,abych si udělala rozumný úsudek o tom,co je a není správné

      Odpovědět
    • jiri says

      2.3.2019 at 20:18

      Jeden druhého žere, takový je Zákon.

      Člověk ale škodí všude, neviditelně,a třeba i na dálku.
      Svrhnout systémy tzv.Vlád žádný
      Uvědomělý lid nedokáže!
      Leda vlna, nebo pořádný impact.
      Po ledové době přežili prý jen 12matek, a z těch jsme všichni.
      Kdyby už těch 12 nemělo ze všeho Zmatek, byli bychom jiní?

      Odpovědět
  3. Zouave says

    17.2.2018 at 5:27

    Jenom o tom žvanit, je málo. Jednat je třeba a všichni. Vím, je to utopie ale věřte, že po dobrém to určitě nejde, protože někteří jedinci jsou prostě nenažraní, chamtiví kreténi.

    Odpovědět
    • Evelina Eva says

      20.2.2019 at 10:11

      Existuje aplikace – Palm oil scanner. V obchodě přiložit na etikety a čtečka vám zjistí zda je ve výrobku olej obsaženy

      Odpovědět
      • Petr says

        20.5.2019 at 12:45

        Super, to jsem netušil..

        Odpovědět
    • Mária says

      27.2.2019 at 0:15

      Máte pravdu pro peníze udělají vše zničí přírodu ,většinou to ničí z bohatlici .Celo světová politika je jenom o peníze nezajímá je ,že ničí přírodu .

      Odpovědět
  4. Jana says

    20.11.2018 at 23:36

    Palmový olej je už prakticky všude. Ale jestli se bude vyrábět a vlády v zemích, kde se palmy těží tomu nedají STOP, tak taky můžete naříkat a ukazovat dojemné fotky opic (což je opravdu hrozné) a nevyřeší se nic. Pláčete hezky, ale na špatném hrobě.

    Odpovědět
  5. Jana says

    21.11.2018 at 18:15

    Já jsem palmový olej ze svého života vyřadila asi před dvěma lety. A věřte mi… I když je to zpočátku dost těžké, jde to přežít a postupem času si na to zvyknete. Abych byla upřímná, nejde mi ani tak o mé zdraví, to asi pouhým vyřazením palmového oleje razantně neovlivním. Ale co se mi bytostně hnusí, je pustošení pralesů kvůli bysnysu. Jsem učitelka a snažím dělat nějakou osvětu i v rámci školy. Věřím tomu, že to lidé mohou ovlivnit! Každý člověk, protože právě každý jeden člověk tvoří většinu!

    Odpovědět
    • Sebastian says

      22.11.2018 at 17:51

      Nezlobte se, ale stále pláčete i Vy na špatném hrobě. To, že uděláte osvětu ve škole a vyřadíte palmový olej ze svého života je v pořádku a je to dobré pro Váš morální pocit, ale problém to neřeší. Jak jste správně napsala – to musí stopnout vlády v daných zemích. A musím dát za pravdu p. Svobodovi, který vidí problém ne v palmovém oleji, ale v bezohledné touze po penězích. Palmový olej je jeden ze zástupců problému, lidé ničí toho mnohem víc. A když nebude palmový olej, bude něco jiného a stejně se bude ničit příroda a zvířata žijící v nich. Člověk je schopen ničit nejen zvířata, ale i životy jiných lidí a vše, co mu přijde pod ruku, jen aby měl peníze.

      Odpovědět
      • Samajik says

        20.2.2019 at 13:23

        I to malinkaté, co dělá jeden možná nicotný človíček tím, že nekupuje produkty z PO, je víc než nic. Je to postoj a ten lze předat a nakazit ostatní. A koukám do šuplíku na trojhránky Kolonáda a díky složení si je dávám naposledy … Já sama nezachráním svět, ale mohu se přidat k té menšině, která neničí, nebo se o to alespoň snaží 🙂
        Stále více mám pocit, že lidstvo není vrcholem všeho tvorstva, ale parazitem nebo devastující chorobou a bojím se, že naší matičce Zemi brzy dojde, že je čas na drastickou léčbu a odblešení 🙁

        Odpovědět
      • Vojtěch Jírů says

        25.11.2019 at 10:44

        Vy znáte řešení.

        Odpovědět
    • Sona Mala says

      8.3.2019 at 1:55

      Tento hromadny bojkot nefunguje ani v kolektivu 30 lidi na zakladni skole. Mam nekolik lekci, kdy se cela trida domluvila, ze se neco neudela, ale pak vsichni dostali strach a radsi to splnili. Kolikrat jsme chteli bojkotovat pisemku s tim, ze vsichni dostaneme za pet a preci ucitel musi takovy test vyskrtnout z hodnoceni. Jenze druhy den probehl test a svete div se nikdo za 5 nedostal (nebo jen par jedincu).

      Pripadne, ze ucitel prisel necekane o nekolik desitek minut pozde do hodiny a vsichni zaci chteli zdrhnout pryc ze skoly. Jenze vzdy se nasel nekdo, kdo kolektivni umluvu nesplnil.

      Postoj a moralni hranice jsou dulezite pro kazdeho z nas. Je dulezite je sirit dal, jen tak se dozvime o dulezitych vecech. Jenze nenakazite dostatecny pocet lidi!!! I cholera a mor nakazil daleko vice lidi a pritom lidske pleme stale kraci po svete a bori a nici.

      Odpovědět
  6. Vladimír Svoboda says

    21.11.2018 at 19:01

    Jak už zaznělo v prvním komentáři, problém je velmi složitý a prakticky neřešitelný. Palmový olej je jenom jedna ze surovin, kterou lidé doslova drancují. Pokud se povede občanskou iniciativou zmenšit poptávku po této surovině, tak se opravdu může stát, že se zmenší poptávka a následně i těžba. Jádro problému má ale jiný název „peníze“ respektive touha po nich. Protože je celá řada jiných „surovin“, které my lidé doslova drancujeme. Stačí se podívat po naší malé zemi nebo ostatních evropských státech. Víte jakým způsobem vedeme chovy drůbeže? Bezostyšná honba za ziskem bez ohledu na život. Nemilosrdní jsme nejen ke zvířatům a životnímu prostředí, ale i k ostatním lidem. Pokud máte známou pracující v nějakém hypermarketu, zeptejte se na pracovní podmínky. Doporučuji shlédnout dokument točený skrytou kamerou jež odhaluje pracovní podmínky v drůbežárně ve Vodňanech. A to mluvíme pouze o Česku, malé zemi patřící do „vyspělé“ západní Evropy. Drancování oblastí pro zisk palmového oleje, je jenom důsledek bezohledné honby za ziskem. Pokud vůbec existuje nějaké řešení, tak jeho hlavní částí je medializace. O problému (bezohledné honbě za ziskem) se musí začít mluvit, aby se stal viditelný ve všech oblastech kde se tak děje. Palmový olej je jenom jedna z proměnných, až o něj nebude zájem, tak si nadnárodní korporace najmou levnou pracovní sílu, aby drancovala zase něco jiného, co se jinde dobře zpeněží.

    Odpovědět
  7. Ladislav says

    22.11.2018 at 15:56

    Zdravím,já též nevím jestli to je či není pravda,ale to ted není důležité.Já nesouhlasím z jakýmkoliv hloupým ničením planety či plundrování oceánů,jen aby si nákej debilní jouda s obchodnickým talentem namastil kapsy.Jenže příspěvky jsou cílený ná nás,obyčejný lidi,my s tím nic neuděláme.Ten kdo bych s tím měl hýbat a tvrdě zakročit.I kdyby jich měl pár třeba pozavírat aby se začali obávat to dělat je stát a vůbec vlády všeobecně…no a pak též jiní bohatí a vlivní nebo jinak mocní lidé by taky svedli hodně kdyby chtěli v boji proti této problematice.

    Odpovědět
  8. Sebastian says

    22.11.2018 at 17:52

    Nezlobte se, ale stále pláčete i Vy na špatném hrobě. To, že uděláte osvětu ve škole a vyřadíte palmový olej ze svého života je v pořádku a je to dobré pro Váš morální pocit, ale problém to neřeší. Jak jste správně napsala – to musí stopnout vlády v daných zemích. A musím dát za pravdu p. Svobodovi, který vidí problém ne v palmovém oleji, ale v bezohledné touze po penězích. Palmový olej je jeden ze zástupců problému, lidé ničí toho mnohem víc. A když nebude palmový olej, bude něco jiného a stejně se bude ničit příroda a zvířata žijící v nich. Člověk je schopen ničit nejen zvířata, ale i životy jiných lidí a vše, co mu přijde pod ruku, jen aby měl peníze.

    Odpovědět
  9. Radka says

    22.11.2018 at 18:30

    Nejsem si jistá tím, jaký má palmový olej vliv na zdraví. Objevovala se tvrzení, že je škodlivý, ale pak to zas bylo vyvraceno… Pravdou je, že právě tento argument asi nejvíc na lidi zapůsobí.
    Palmovému oleji se už nějaký rok vyhýbám právě proto, že se mi nelíbí ekologické důsledky jeho pěstování (nehledě na uhlíkovou stopu, kterou produkt z druhého konce světa zanechá). Že má smysl se výrobkům, v nichž je, vyhýbat, se můžeme přesvědčit nápisem na některých produktech „bez palmového oleje“ (např. Emco).
    V kosmetice je to ovšem obtížnější, protože pokud neznáte různé chemické látky, ani vás nenapadne, že jsou vyrobené z palmového oleje (např. Sodium laureth sulfate – SLES) nebo ropy (řekla bych, že většina látek). Pokud vám pak záleží na naší planetě, a to i na svém životním prostředí, je cestou (nejlepe certifikovaná) přírodní a bio kosmetika a drogerie. Kromě toho si pak můžete být jisti, že se nic špatného nedostane ani do vašeho těla (protože negativní účinky různých látek v kosmetice JSOU prokázané…)

    Odpovědět
  10. Marie says

    23.11.2018 at 9:39

    Problém je ve všech lidech bez výjimky at chceme nebo ne.Přiznejme si to každý chce mít vše na co si vzpomene a učíme to velmi dobře naší mladou populaci vtom je ten problém jestliže dokážeme změnit sebe změní se i hrůzy kolem nás i ve světě nemyslíte? ?Vlastné nemyslíme necháme aby za nás myslel nékdo jiný a důsledky si nepřipouštíme není co řešit M

    Odpovědět
  11. Radek says

    23.11.2018 at 10:09

    Já sám s tím přece nic neudělám řeklo si 7 miliard lidí. Většina jen ukazuje na druhé ať s tím něco dělají. Každý z nás má tu moc vše ovlivnit. Ne politici a těch pár hamounů, ti to za nás neudělají. Nebo budete dělat co vám kdo nakáže někde shora? To se přece nikomu nelíbí. Máme svobodnou vůli co budeme podporovat svými penězi. Opravdu je to tak jednoduché, proto se to každému zdá nemožné. Myslíte, že když bych nějaký výrobek nekoupil tak někdo jiný půjde a koupí si ho dvakrát? Ne, to se nestane.

    Odpovědět
  12. Jenda says

    23.11.2018 at 14:00

    Já palmovým olejem topím, vozí mi ho v 200 litrových sudech, je levnější než topný olej a dostanu příspěvek na využití obnovitelných zdrojů. Jo když ekologové chtěli nahradit ropu rostlinými palivy, mají to…

    Odpovědět
  13. Martin says

    23.11.2018 at 22:39

    Problém není těch pár Hořických trubiček, ale že většina palmového tuku končí jako biopalivo. Takhle to dopadá, když ve snaze chránit přírodu vymýšlíme kraviny. Ono je snadné říct, že 10% nafty bude bio z řepky nebo palmového tuku, ale už nikdo nepřemýšlí, kde se bude pěstovat.

    Odpovědět
  14. Věra says

    24.11.2018 at 16:13

    JEN KDYBY SE TOHLE DĚLO V RUSKU.TO BY BYLO SANKCÍ.ALE TOHLE ZVĚRSTVO VLÁDY JEŠTĚ PODPORUJÍ ! HNUS CO JSOU LIDI SCHOPNÝ UDĚLAT PRO PENÍZE.VRAŽDIT I MLČET.

    Odpovědět
  15. Jana says

    24.11.2018 at 22:15

    Spotřeba/nákup výrobků z palmoveho oleje vyrazně klesla po kampaních vedených aktivisty. (informace staženy z oficiálních zdrojů přímo od výrobců). Problém je přemnožení lidského druhu. Řešení spočívá v memší spotřebě tuku obecně. Jsme tlustí a přejídáme se. Jeden přispěvatel zde psal, že než se místní nevzdělaná nekulturní populace dozví, že jim za produkty z palem nikdo nebude platit, tak je místní flóra a fauna mrtvá. Nevzdělaní potřebují tvrdou ruku a tvrdé zákony s tvrdými postihy. Tohle mohou zařídit jen oligarchové, politici mění názory podle voličů, v tomto případě je to tak, že voliči chtějí kácet, tak politika bude podporovat kácení. A co náhradní způsob obživy pro nejnižší vrstvu zemí 3. světa? Drobné farmy jen pro vlastní obživu a méně dětí, respektive si budou muset vyrobit jen tolik dětí, kolik uživí. Falešný současný humanismus vede k záhubě celé planety.

    Odpovědět
  16. Eduard says

    25.11.2018 at 23:34

    Jsem pro aby se to nekupovalo či nevyrábělo , ale jak to máme poznat že právě tento výrobek je zrovna vyrobený palmového oleje , však víte že si mohou napsat na vyrobku co koliv ,,

    Odpovědět
  17. Kateřina says

    27.11.2018 at 6:11

    Určitě je důležité koukat se co kupujeme ale to není jen o palmovém oleji. Je toho zpousta. Ale nejdůležitější je opravdu zainteresovat politiky, aby oni vydali zákony a začali se zajímat i o něco světové důležitějšího než jsou jejich platy. Ale to je stejná utopie jako že těm společnostem samo od sebe dojde že mají přestat vyrábět PO. Prostě peníze hýbou světem. A jsme zase u toho že nejlepší pro začátek je nic s PO nekupovat,zajímat se o to co jíme a hlavně osvětu šířit dál.

    Odpovědět
  18. Petr says

    28.11.2018 at 6:38

    Ja bych zacal hubit lidi a sadit stromky to by mpzna pmohlo

    Odpovědět
  19. Eva says

    16.2.2019 at 21:47

    Ano a pečivo dokonce jihočeské máslo Hera snad pomalu vše ale pokud je tam palác „jen“ v nějakém teď přesně nevím procentu tak nemají povinnost ho tam uvádět

    Odpovědět
  20. Oliver says

    19.2.2019 at 11:52

    Naucili jsme se pri nakupu kontrolovat vyrobky, jestli obsahuji palovy olej. Pokud ano, vracime je do regalu. Radeji si odpustime vyrobek, nez se podilet na tomto. Stejne jako jsme prestali jist maso. Lidi by se meli zamyslet nad svymi sobeckymi potrebami driv, nez bude pro vsechny pozde.

    Odpovědět
    • Kvasnicová says

      19.2.2019 at 15:25

      Přesně tak, každý člověk by se měl naučit žít skromněji – ve všem, na co se podívá. To si myslím, že je úspěšný začátek cesty. A při těch miliardách lidí už by to bylo znát.

      Odpovědět
  21. Natalja Aristova says

    20.2.2019 at 8:51

    Tento problém se musí řešit s vládou zmíněných zemí. Taková cesta je rychlejší. Osvěta ohledně palmového oleje je nutná, ale je to běh na dlouhou trať, už není čas na tlachaní, musí byt razantní zákrok. Všechní jsme máme jeden společný domov, naší planetu, a když nějaký spolubydlící piluje trám, držící střechu, ostatní mají právo ho včas zastavit.

    Odpovědět
  22. Dan says

    21.2.2019 at 13:57

    Jako druh jsme už dávno ztraceni. Nikdo nic neudělá, protože všichni chtějí jíst. Řešení je zbavit se lidí. Už to brzo přijde.

    Odpovědět
  23. Fox Cruise says

    8.3.2019 at 7:17

    Nechť osud vyslyší vaše slova brzy, protože den, kdy lidstvo doplatí za své zotročení hamižností, bude den, kdy nastane klid a mír na Zemi.
    Kéž nám všechna ta nádherná zvířata jednou odpustí. Kéž si člověk toto odpuštění jednoho dne opravdu zaslouží.

    Odpovědět
  24. Ina says

    10.4.2019 at 21:51

    Je mi do plaču keď to vidím a čítam. Naša planéta už vážne nestíha. Ale bedákať nepomôže. Sme tumor, sme premnožený, nemilosrdný a nenásytný druh. Je toto vôbec riešiteľné? Úplný bojkot palmového oleja však asi nie je pre faunu a flóru najlepším riešením, dokonca by to mohlo dopadnúť ešte horšie ako sa zdá. – viď článok:

    https://finmag.penize.cz/ekonomika/402244-palmovy-olej-je-zlo-zadny-palmovy-olej-je-jeste-vetsi-zlo.

    Ale ako z toho kola von? Asi vážne pomôže už len ten Armagedon.

    Odpovědět
  25. Karel says

    7.6.2019 at 22:25

    Pánové, celá tato otřesná společnost je jeden velký problém. Vy tady meditujete nad orangutanama, ale něco podobného zažívají všechna hospodářská zvířata na celém světě. Proč to neřešíte ? …… Jinak řešení je jediné a jednoduché: totiž vyhladit lidstvo. Buďte v klidu, vesmír se o to postará, respektive lidstvo se vyhladí svou destruktivní činností samo. Jinak ten problém řešitelný není. Osvěta je krásná věc, ale většina lidí je tak tupých, že je to k ničemu. Z této tupé většiny pochází většina tupých politiků, které tato tupá většina s radostí volí neustále dokola. A nedělejte si naděje, že lidstvo zmoudří.

    Odpovědět
  26. Alexandra says

    8.6.2019 at 21:25

    Vyradiť PO zo života … To by museli všetci bojkotovať firmy ako Orion, Figaro, Mars a mnohé iné … Takmer v každej jednej čokoláde sa nachádza palmový olej. To mi tu chce niekto nahovoriť, že prestal kupovať čokoládu resp. čokoládové výrobky?

    Odpovědět
  27. Braňo BB says

    12.6.2019 at 16:31

    I keď súhlasím s ochrannou prírody je treba povedať aj druhú stranu mince. Je celkom mýtus, že palmový olej škodí zdraviu….a to podstatné. Palmový olej, resp semená z ktorých sa vyrába majú 20x väčšiu vydatnost oleja ako akákoľvek iná rastlina, z ktorej sa olej lisuje. Čo to znamená? Že aby sa používali napríklad olivové, slnečnicové, orechové, či ine druhý olejov, tak by v podstate zabrali niekoľko násobne väčšie územie na pestovanie, ako dnes zaberajú plantáže s palmou olejnou, aby sa pokryla spotreba. Viete si to niekto predstaviť? Aká by ešte len toto bola katastrofa? Týmto nechcem obhajovať praktiky farmárov, ktorí teda dosť pravdepodobne zničia všetko.

    Odpovědět
  28. Jana says

    25.8.2019 at 18:08

    S potěšením zjišťuji, že palmový olej je už v mnoha výrobcích nahražen opět olejem slunečnicovým. Výrobci si uvědomují, že zákazník palmový olej nechce.

    Odpovědět
  29. Denis says

    22.11.2019 at 1:17

    Já Vám řeknu jaké je jedinné řešení dnešního problému…
    Jsme přelidnění!!!!
    Jedinná věc, která může zkázu a utrpení této planety zpomalit je snížit porodnost na jedno dítě na rodinu.

    Odpovědět
    • 1 dieťa? says

      23.11.2019 at 8:42

      Jedine k comu by to slo by bolo urychlenie vymierania europanov.
      India, Pakistan, Afrika by nikdy nezaviedla ziadne opatrenia tohoto typu aj ked problem zacina tam.

      Odpovědět
  30. Palmový olej says

    23.11.2019 at 3:29

    Je to jak s naší vládou neptají se a konají bez toho aby se zeptali lidí hovada. Jak můžete chtít po lidech kteří neví o deštných pralesích chtít vědět co se děje když tam v životě nebyli?! V česku se najdou lidé co litujou ale k tomu všechno nic víc.

    Odpovědět
  31. Petra says

    25.11.2019 at 22:47

    upřímně po přečtení všech komentářů mám potřebu se také přidat všichni si tu jdou po krku je pravdou , že i někdo přitakává ale rozjíždí se tu boj ….tak a teď k věci ….na jedno nejdůležitější jste zapomněli a zapomínáme každý den jsme lidé ,lid,národ a už za vlády králů se král bál , že pobouří lid ,ale faktem je , že to se táhlo za jeden provaz ….dle mého je řešení jasné když se postaví všichni řešení je na světě a je okamžité ….protože bez nás mravenečků by nebylo ani mraveniště a když si uvědomíme , že něco nechceme stačí být spolu a změna se stane ….uvědomuji si , že nikdo nechodí rád do práce a vezměte si , že by jednoho dne do ní nepřišel nikdo hm????? to by byl pokles finančního trhu , politiky , všeho ….. a to by byl okamžik pro změnu ano půjdeme do práce ale když se začne s planetou zacházet lépe , když …… to je dle mého klíč ke všemu stali jsme se otroky a ještě si myslíme , že nezmůžeme nic ….chii…..to je přesně ono když si bude každý myslet , že nezmůže nic bude vězněm aniž by o tom věděl ….asi někdo znáte příběh o křečkovy který byl zavřený v kleci a běhal v kolečku několik let a pořád běhal pak ho někdo vzal s kolečkem a položil do přírody a křeček ? utekl ??? kde pak stále běhal v kolečku ……

    Odpovědět
  32. Derbi says

    27.11.2019 at 10:38

    Nekupujme v čom je plamovi olej.nekupujme,poľské mäso,bolo to bez toho a ako bude.zit sa dá aj bez toho.a bez iných veci zo zahraničia.treba ísť do obchodu popreberat všetko a všetko palmove nechať tak na zemi.este nálepku nato že kúpou týchto veci z palmovym olejom zabíjame zvierata a nicime im prirodzene prostredie.ked to zopár krát takto bude snáď sa maloobchodníkov zbadajú že prestanú nosiť do svojich predajní naše výrobky.

    Odpovědět
    • Debra says

      27.11.2019 at 10:41

      Sorry.noe naše výrobky ale výrobky z našich zdrojov.

      Odpovědět
  33. Môj pohľad na vec says

    28.11.2019 at 22:53

    Súhlasím s vami. Keď chceme zmenu najskôr musíme začať od seba. Malými krôčikmi dokážeme veľa. „Pomaly ďalej zájdeš“… už len svojim presvedčením dávate do povedomia iným ľuďom čo je správne a naopak. Nejde však úplne len o palmový olej. Vysádza sa aj potrava pre zvieratá namiesto pľúc zeme, pretože dennodenne máme na tanieri mäso. Mali by sme sa celkovo zamyslieť nad tým, čo budeme podporovať. Nehovorím, že teraz máte úplne prestať jesť mäso, sladkosti a nekupovat si drogériu bežne dostupnú v obchodoch. Ale aspoň si to uvedomovať a postupne to meniť.

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

E-kniha o vysokém krevním tlaku
Přírodní léčba vysokého krevního tlaku
Více info


E-kniha o cholesterolu a cévách
Konec vysokému cholesterolu a ucpaným cévám
Více info


Sledujte nás na Facebooku

Doporučujeme články:

  • Úžasný recept na to, aby vaše ruce přestaly prozrazovat váš věkÚžasný recept na to, aby vaše ruce přestaly prozrazovat váš věk
  • Tato 75 let trvající harvardská studie objevila tajemství pro naplňující životTato 75 let trvající harvardská studie objevila tajemství pro naplňující život

Vyhledat

Nejnovější příspěvky

  • Koloidní stříbro: Vymazané z učebnic, neboť léčilo nemoci jako syfilis, tuberkulóza či ebolaKoloidní stříbro: Vymazané z učebnic, neboť léčilo nemoci jako syfilis, tuberkulóza či ebola
  • Závažná informace, kterou vám váš gynekolog neřekne o hormonální antikoncepciZávažná informace, kterou vám váš gynekolog o hormonální antikoncepci neřekne
  • Neurovědci jsou přesvědčeni, že našli důkaz o životě po smrti a předkládají ho OSNNeurovědci jsou přesvědčeni, že našli důkaz o životě po smrti a předkládají ho OSN
  • Jak za 10 minut denně zlepšit své držení těla a vyhnout se skoliózeJak za 10 minut denně zlepšit své držení těla a vyhnout se skolióze
  • Začněte žít pozitivní život tím, že se budete řídit těmito čtyřmi jednoduchými krokyZačněte žít pozitivní život tím, že se budete řídit těmito čtyřmi jednoduchými kroky
  • Jedna americká škola nahradila trest nechat žáka po škole meditací a výsledky jsou fenomenálníJedna americká škola nahradila trest nechat žáka po škole meditací a výsledky jsou fenomenální
  • Nikdy nelitujte toho, že jste hodní k těm nesprávným lidem: Připomeňte si těchto 5 věcí pokaždé, když se necítíte být dost dobříNikdy nelitujte toho, že jste hodní k těm nesprávným lidem: Připomeňte si těchto 5 věcí pokaždé, když se necítíte být dost dobří
  • LED žárovky mohou nezvratně poškodit zrak, varuje francouzský zdravotní úřadLED žárovky mohou nezvratně poškodit zrak, varuje francouzský zdravotní úřad

Doporučujeme články:

  • Ženy pily sklenici rajčatové šťávy každý den po dobu 2 měsíců. Výsledek byl úžasnýŽeny pily sklenici rajčatové šťávy každý den po dobu 2 měsíců. Výsledek byl úžasný
  • Co dělá aloe vera s tělem: Proto jí Egypťané říkali rostlina nesmrtelnosti
  • Druhý týden těhotenství – užitečné rady a zdravé návykyDruhý týden těhotenství – užitečné rady a zdravé návyky
  • Tajné přísady v ne-organickém (ne-bio) jídle, které otráví vaši rodinuTajné přísady v ne-organickém (ne-bio) jídle, které otráví vaši rodinu
  • Takto ošetříte popraskané paty: Je to snadné, rychlé a výsledek stojí za toTakto ošetříte popraskané paty: Je to snadné, rychlé a výsledek stojí za to
  • Vědci zjistili, že chemoterapie zvyšuje množství rakovinných buněk a šíří rakovinuVědci zjistili, že chemoterapie zvyšuje množství rakovinných buněk a šíří rakovinu

Copyright © 2019 Vylectese.cz · Ochrana osobních údajů (Privacy Policy)

 

Obsah portálu Vylectese.cz je chráněn autorským zákonem. Kopírování, probírání, šíření či jiné zpřístupnění tohoto obsahu, případně jeho části, je bez předcházejícího souhlasu zakázán. V případě dotazů nás kontaktujte.

Pro zkvalitnění služeb využíváme soubory cookies. Používáním této stránky s tím vyjadřujete svůj souhlas. Rozumím Více informací
Privacy & Cookies Policy

Nutné Vždy povoleno